www.babycentar.ba

Telefon: 033 260 725 ili e-mail: info@babycentar.ba

Trudnoća

Ishrana u trudnoći

Sve što vaša beba uistinu treba je dovoljno kalorija i kvalitetne vrste hrane. Dobra je ideja povećati unos mliječnih proizvoda s niskom razinom masnoće (kako biste povećali unos kalcija) te povrća i voća (kako biste povećali unos vitamina). Trudnoća nije vrijeme kada se drže dijete za mršavljenje. Dodaci prehrani mogu biti opasni u trudnoći i mora ih se izbjegavati. Nekoliko hranjivih sastojaka, kao što su folna kiselina, kalcij, željezo i bjelančevine, osobito su važni za trudnice. Većinu ovih sastojaka možete dobiti jedući uravnoteženu hranu - osim folne kiseline, koju možete dobiti u multivitaminskim tabletama. Žene na posebnoj prehrani, kao što su vegetarijanke koje ne jedu mliječne proizvode, trebat će poduzimati korake kako bi bile sigurne da dobivaju dovoljno hranjivih tvari neophodnih za njih i njihov fetus. Savjetujte se sa svojim liječnikom prije uzimanja bilo kakvih vitaminskih dodataka jer povećan unos nekih od tih vitamina, uključujući vitamine A i D, može uzrokovati porođajne mane.

Konzumiranje lijekova u trudnoći

Nikad ne prekidajte s lijekom bez provjere sa svojim liječnikom, ali nikad i ne uzimajte bilo koji lijek prije provjere sa liječnikom! Mnogi lijekovi nisu testirani na trudnicama i nitko ne zna kako mogu utjecati na zdravlje fetusa, za neke se pokazalo da uzrokuju ozbiljne porođajne defekte...

micanje bebe

Kada se beba počinje micati

Vi to ne osjećate, no vaša se beba miče već od šestog, sedmog tjedna trudnoće. Ti pokreti su za bebu vrlo važni jer olakšavaju okoštavanje kostiju. Cijeli je kostur bebe građen od hrskavice i tijekom trudnoće upija mineralne tvari koje su mu potrebne za postizanje čvrstoće i otpora. Ti pokreti se mogu osjetiti oko 16., 20. sedmice trudnoće, ali tada su toliko slabi da se lako mogu zamijeniti s pokretima crijeva. No s 20-ak sedmica sigurno razaznajete pokrete svog djeteta. Nemirne bebe promijene položaj i po 90 puta tokom 12 sati u kojima se pokreti broje. Neka djeca miču se nježnije, dok su druga znatno grublja. Sa 36 sedmica, zbog veličine djeteta, sve tješnjeg prostora u maternici i manje količine plodove vode u kojoj se dijete "kupa" smanjuje se i broj pokreta.

trudnica vjezbe

Vježbe u trudnoći

Puno je današnjih žena tjelesno jako aktivno, a takvima ostaju i tijekom cijele trudnoće. Njima, kao i budućim majkama koje bi za vrijeme trudnoće željele započeti program tjelesnih vježbi, potreban je prethodno pregled i preporuke liječnika. Ako slijedom tih preporuka nastavite s prethodnim "fitness" programom ili ga započnete, započeli ste time i put k zdravijem životu i, vjerojatno, lakšem porodu. Vježbe se odnose u prvom redu na jačanje onih mišića koji su izvrgnuti najvećim naporima tijekom posljednjih nekoliko mjeseci trudnoće i rađanja, a uče se na svakom tečaju za "prirodni porođaj".

kegelova-vjezba-za-trudnice-zdjelicno-dna-240x240Hegelove vježbe: Mišići koji grade dno zdjelice ujedno podupiru organe poput maternice, mokraćnog mjehura i debelog crijeva. Jačanje tih mišića olakšava pritisak svojstven kasnoj trudnoći i smanjuje mogućnost da se nakon poroda nastave smetnje poput nekontroliranog istjecanja mokraće i pojavljivanja hemoroida. Kako ćete znati u kakvom su stanju mišići vašeg zdjeličnog dna? Tokom mokrenja pokušajte zaustaviti srednji mlaz urina. Ako ste uspjeli to uraditi lako i brzo, mišići vašeg zdjeličnog dna su u dobrom stanju. Ukoliko niste uspjeli zaustaviti srednji mlaz, nakon nekoliko sedmica prakticiranja Hegelovih vježbi bit ćete iznenađeni rezultatima! Ove vježbe možete raditi bilo kad i bilo gdje. Dok gledate televiziju, pravite ručak, vozite se u autu, čekate u redu za pregled kod doktora… Potrebno je samo stisnuti mišiće zdjeličnog dna i zadržati ih stisnute dok izbrojite do pet, zatim ih opustite i ponavljajte vježbu desetak puta, te postepeno povećavajte vrijeme izvođenja. Kada se vremenom uvježbate, ponavljajte nekoliko sesija dnevno.

vjezbe na ziduČučanje na petama: Samo u zapadnim kulturama običaj je da žena rađa ležeći na ledima, tj. u neprirodnom antigravitacijskom položaju. U drugim dijelovima svijeta oduvijek se preferirao uspravni položaj, a za to postoje i prirodni razlozi. Dijete je, naime, svojim položajem u porođajnom kanalu usmjereno prema dolje, tj. u smjeru djelovanja gravitacije. U uspravnom položaju kontrakcije su jače, djelotvornije i manje bolne. Sjedenje i čučanje pomažu otvaranju donjeg otvora zdjelice za gotovo nekoliko centimetara, čineći dodatni prostor za silazak djeteta. Tijekom poroda provest ćete dosta vremena sjedeći i hodajući. Pokušajte svako malo čučnuti jer će to ubrzati otvaranje porođajnog ušća. Za razliku od sjedenja koje je lako, čučanje tijekom visoke trudnoće je naporno, pa zahtijeva često uvježbavanje početkom gravidnosti.

Klizanje po zidu: Razmaknite stopala za širinu ramena i poduprite se leđima uza zid. Klizite leđima niza zid prema dolje sve do položaja nalik na sjedeći (ali bez stolca). Ruke lagano položite na koljena radi boljeg održavanja ravnoteže. Koljena i stopala moraju biti usmjerena prema van, a sjedeći položaj održavajte nekoliko sekundi. Nakon toga se vratite u početni položaj, također klizeći po zidu prema gore. Ponavljajte vježbu tri do pet puta, povećavajući postupno broj do deset.

pregnantpilatesNaginjanje zdjelice: Ta vježba jača trbušne mišiće, povećava pokretljivost kralježnice, slabi bol koji se tijekom trudnoće i porođaja javlja u leđima i olakšava sam porod. Kao i sve prijašnje vježbe i ova samo izgleda teška, a može se tijekom trudnoće ostvarivati uz minimalan napor. Zdjelični pretklon vježba se u različitim položajima tijela, npr. sjedećem, stojećem, ili "četveronoške", oslanjajući se na dlanove i koljena, s glavom u visini leđa, a trbuh uvlačimo, izvijajući istovremeno leđa u obliku luka prema van. Tu poziciju valja održavati nekoliko sekundi, a potom ponovo ispraviti leđa. Ponovite tri do pet puta, povećavajući postupno broj do najviše 10.






 




Vi ste ovdje: Home Savjeti Trudnoća

Brzi kontakt

BabyCentar.ba

Tel: (+387) 33 260-725
Fax: (+387) 33 260-725
Email: info@babycentar.ba
Website: www.babycentar.ba

Partneri

TagCloud

bebe, djeca, roditelji, babycentar, philips, avent, duda, igračke, kolica